niedziela, 22 lutego 2015

Oscary 2015.

Oscary śledzę od kilku lat. nie zawsze rozumiem nominacje, nie zawsze zgadzam się z werdyktami. 
tegoroczne w większości obejrzałam.
powiem krótko o dwóch.
nieanglojęzyczne potężne kandydatury.
czarno-biała "Ida" Pawła Pawlikowskiego - niezwykle estetyczna, statyczna i polska 
oraz rosyjski "Lewiatan" - dosadny w obrazie, alegoryczny w treści, monumentalny i epicki. 
tąpnął mną zdecydowanie bardziej. 
jeszcze nie wiem, jak zareaguje na premierę sam Putin, ale mam nadzieję,
że to właśnie twórca "Lewiatana", Andriej Zwiagincew, odbierze dziś w nocy statuetkę w Los Angeles.

to dzieło bezwzględne, pewnie dlatego absolutne.






12 komentarzy:

  1. Lewiatana nie widziałam, Ida mnie nie zachwyciła, jednak jej kibicuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Lewiatan" kompletnie mi nieznany. "Ida" zaś urzekła wszystkim czym tylko może urzec film ... Jestem pod dużym wrażeniem i niecierpliwie czekam na werdykt. Również ten dotyczący innych polskich nominacji. Może nawet tu bardziej niecierpliwie ... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam żadnego z tych dwóch filmów. Ale coś w tym jest, bo ostatnio słyszałam identyczną opinię.

    OdpowiedzUsuń
  4. yyyyyy.... lewiatan? dla mnie zlepek wydarzeń, nic więcej. wiesz, dlaczego zafascynował amerykanów? bo oni nigdy nie żyli w podobnych okolicznościach przyrody, przeszli szybkim krokiem od niewolnictwa do wolnego rynku, a wszelkie formy korupcji i nadużycia władzy stosuje się dyplomatycznie pod przykrywką demokracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak, to zlepek, ale naprawdę mocnych i dobrych obrazów. tu liczy się tylko fabuła. nie pamiętam muzyki, pamiętam treść. mnie zachwycił po ludzku. i zbulwersował po ludzku.

      Usuń
  5. W przypadku "Idy" panom od montażu i postprodukcji dźwięku należałaby się Złota Malina, do tego przełożenie przez kolano i solidne pranie tyłków. A potem za karę powinni zostać posadzeni przed telewizorem, odpalamy "Idę" i niech chłopaki spisują listę dialogową ze słuchu. Życzyłabym powodzenia.
    Dźwięk w tym filmie to prawdziwy dramat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda. w sterylnej ciszy nasłuchiwałam mowy.

      Usuń
  6. Lewiatan jeszcze przede mną a Idę obstawiałam i udało się )))))

    OdpowiedzUsuń

dziękuję Wam za każde słowo. słowo daję ;)

komentarze moderuję po 5 dniach od wpisu dla wygody własnej, inaczej się pogubię :)